Tuesday, 17 January 2012

Sigma-Isthikarah Cinta Cover

If I Die Young by The Band Perry (guitar cover)

rindu setengah mati

(Jason Mraz) I'm Yours - Sungha Jung

(Taylor Swift) You Belong With Me - Sungha Jung

(Taylor Swift) Love Story - Sungha Jung

(Chris Brown) With You - Sungha Jung

(2NE1) Lonely - Sungha Jung

(Bruno Mars) Count On Me - Sungha Jung (Ukulele)

(Park Bom) Don't Cry (Acoustic Ver) - Sungha Jung

(Adele) Someone Like You - Paul Yoon




WANITA



Ya اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis?



JawabNYA: 



Kerana wanita itu unik. AKU ciptakan ia sebagai makhluk istimewa,


KU kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya, 


KU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman, 


KU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia, 


KU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah, 


KU beri dia naluri utk mencintai anak-anak dalam keadaan apapun, 


KU kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,walau disakiti oleh orang-orang yang ia sayangi..


Wanita makhluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana KU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru....

Monday, 16 January 2012

SUNGGUH RINDU KAT DIA


                               FAKTA....
                   CEMPAKA SEDANG MERINDUI SESEORANG.......
                                      Seseorang yang cempaka sayang dari dulu sampai sekarang....
                                      Seseorang yang cempaka sentiasa ada dalam hati cempaka....
                                                                               
                                                        Tapi cempaka nk buang dia jauh2 dari hati cempaka sebab cempaka 
                                                        rasa  cempaka x sepatutnya ada perasaan tu....

                                             Tapi apa caranya???
                                                            
            SUNGGUH CEMPAKA INGIN DIA TAHU CEMPAKA RINDU DIA SANGAT..........
                                              hanya Tuhan yang tahu itu semua.......

                                                sekian salam rindu cempaka buat DIA............:-)




Saturday, 14 January 2012

NO MORE CRY...!!!!!!!!!



Apa sebenar nyer erti tangisan..
kalow tangisan tu hanya buat kite terus meratapi kedukaan ...
tapi apa erti nyer kesedihan tanpa lindangan air mata...
apa pula erti lindangan air mata kalow semua tu x mampu difahami oleh mereka...

Kadang kita perlu menangis untuk meluahkan segala masalah yang terpendam dalam hati kita...
Tapi kalow kita terlalu meratapi kedukaan pon tak boleh juga...Nanti masalah tu akan makan diri kita sendiri....
So kalow korang nak menangis...menangis la sepuas-puas nyer supaya esok lusa korang dah boleh chill2x....
hidup kan harus chill...x maw la diselubungi dgn kedukaan nie...
So lakukan la apa yang boleh hilangkan kedukaan korang tu..janji x sampai ke perkara2 yang berbahaya....
contoh nyer...bunuh diri, terjun bangunan, makan pil dan sebagainya....
Hidup nie cuma sekali...So manfaatkan la ia sebaiknya bersama mereka2 yang korang sayangi dah mereka2 yang menyayangi korang....

Cempaka pon nak cakap kat orang yang pernah wat cempaka sayang sangat at die selepas family  n kawan2 cempaka TERIMA KASIH....sbb pernah sayangi cempaka....semoga hidup die chill2 n sentiasa bahagia dalam rahmat Illahi.....amin....


                                                           sekian daripada cempaka.:-)


Monday, 9 January 2012

Alone Without You!!!!!


Apa perasaan korang apabila ditinggalkan keseorangan.??????
 Maybe kite akan rasa : 
1) sedih yang teramat
2) xde siapa yang sayang kat kita lagi..
3) kite nie x diperlukan lagi buat mereka kot...
4) mungkin dah memang takdir yang kite cuma layak keseorangan...
5) mungkin sbb kite teruk kot, bab tu orang x suke...
6) Mungkin sbb kite bagus sgt, bab tu orang pulau kan kite...

ATAU PON....



1)Wahhhh!!!!! syok laa tinggal sorang, boleh bukak lagu kuat2....tgk movie along day...
2) Haaa..peluang baik nie....boleh plan macam2 ..hehehe
3) Dunia ini ana yang punya....
4) Cari orang baru tok gntikan die...hehehe....
5) Elehhh,, x gentar pon hidup tanpa ko....hahahahaha
6) Ada aku kesah, korang  nk tinggal kan aku???
-> SORRY TO SAY.... NO!!!!

Huhuhuhu...Apa2 pon perasaan korang bile ditinggalkan itu hak korang la yer....apa yang tercatat diatas nie cume hiburan jer...xde kene-mengene diantara yang hidup atau yang mati mahupon yang membaca blog ini...

Tapi yang pasti mana ada orang yang sanggup hidup sendirian dalam satu masa yang panjang...Cempaka pon x sanggup....Sunyi kot nanti....Tak ada siapa nak teman n berkongsi suka dan duka kita...lagi pon bukankah ALLAH telah mencipta Hawa untuk menemani Adam...Ini dah terbukti bahawa manusia nie sememangnya dicipta untuk berkomuniti dan berpasangan....

So xde sebab tok kite berseorangan kerana ALLAH telah ciptakan sebilangan umat manusia yang ramai...Jadi tinggal kita sahaja untuk memilih siapa yang mahu kita jadikan teman...Itu pon atas izin ALLAH.....InsyhAllah sekiranya dia baik untuk kita, maka ALLAH akan permudahkan dan perkenangkannya untuk kita.....Amin...

Sekian daripada cempaka...:-)

Sunday, 8 January 2012

KEAJAIBAN AIR ZAM ZAM

Telaga zam-zam ditemui oleh Siti Hajar  isteri kedua Nabi Ibrahim a.s dan juga merupakan ibu kepada anak Nabi Ibrahim iaitu Nabi Ismail.Siti Hajar dan anak kecilnya Nabi Ismail yang ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim di Mekah di suatu Lembah gurun kering kontang yang tiada penduduk ketika itu, kehausan. Lantaran itu Siti Hajar berlari anak 7 kali antara bukit  Safa dan Marwa untuk mendapatkan air untuk anak kecilnya itu. Bagi mengenang perlakuan Siti Hajar yang berlari anak 7 kali antara bukit Safa dan Marwa, ia menjadi salah satu rukun haji bagi umat islam yang melakukan ibadat haji iaitu sa'ie.

Allah menghantar malaikat Jibrail untuk mengeluarkan air suci dari tengah-tengah padang pasir itu. Lokasinya ialah tempat Nabi Ismail menghentak-hentak kaki dan menangis. Lantaran itu Siti Hajar mengepong kawasan mata air itu dengan batu-batu dan memanggil zamzam yang bermaksud 'kepung air'.
Perkataan "zamzam" dipercayai berasal daripada ungkapan "zomk-zomk" bermakna "berhenti mengalir" - yang diluahkan oleh Siti Hajar dalam percubaannya menakung air yang berhamburan keluar.
       Kehebatan air ZamZam ini bukan sahaja pada cerita kemunculan dan penemuannya,.Bahkan turut mengandungi 30 unsur didalamnya..Hasil kajian air ZamZam             menurut kimia mengatakan air ZamZam ini jernih, tidak berwarna, tidak berbau, mempunyai rasa aroma sedikit, dan kandungan hydrogen 7,5. Kandungan hydrogen 7,5 ini mampu menjadi alkali pada had tertentu. Fakta juga membuktikan bahawa air ZamZam ini mampu menyembuhkan pelbagai penyakit dengan izin ALLAH.
        
     Berikut cempaka kongsikan untuk semua video tentang keajaiban air ZamZam untuk tatapan semua....


sekian daripada cempaka....:-)

Saturday, 7 January 2012

D . U . I . T

D . U . I . T

Not meaning to money ok....It's meaning to                   

  D  for DOA .
  U  for USAHA.
  I   for IKHTIHAR
 T  for TAWAKAL


Sebagai seorang hamba Allah di muka bumi, kita memang tidak lari daripada memohon pertolongan daripada Allah dengan cara bersolat dan  berdoa....
Doa ini adalah  salah satu cara seorang hamba berbicara kepada Tuhan untuk memohon pertolongan,merayu sesuatu dan meluahkan segala yang terbuku di dalam hati mereka.
Bagi seorang pelajar, DOA adalah salah satu usaha kita, untuk memohon pertolongan ALLAH S.W.T
supaya dipermudahkan usaha kita dalam memahami pembelajaran kita. Dengan usaha dan ikhtihar yang telah kita lakukan diiringi dengan doa dan tawakal sepenuhnya kepada ALLAH, cempaka yakin kita pasti akan berjaya...InsyahALLAH...
Jadi di sini cempaka kongsikan dengan rakan2 pembaca semua  antara doa2 yang boleh kita amalkan semasa kita stdy. 
                                    
Antara doa penerang hati yang boleh kita amalkan ketika study.....

1)

2)
3)
4)

5)
Doa apabila terlupa
"Maha suci Tuhan yang tidak pernah tido dan tidak pernah lupa,
Ya ALLAH ingatkanlah apa yang aku lupa."

// * Selawat ke atas Nabi dan baca doa ini ketika terlupa.

6)
Doa minta ditambah ilmu
"Ya ALLAH jidikanlah aku berguna untuk masyarakat dengan ilmu yang Engkau kurniakan kepadaku,
Dan kurniakanlah daku dengan  pengetahuan yang berguna untuk diriku serta tambahi lah ilmu pengetahuan."

//* Elok dibaca untuk mendapat ilham ketika menjawab soalan.


Sebenarnya banyak lagi yang nk cempaka kongsikan. Tapi rasa nyer cukup lah ini buat masa nie. InsyhAllah nanti cempaka akan tambah lagi....Harap2 apa yang dikongsikan dapat menambah ilmu cempaka dan rakan2 semua....semoga sama2 kita dapat kebaikan daripada ilmu ALLAH ini.....Ok selamat beramal dengan 
ilmu Illahi.....
  
                                    sekian daripada cempaka...:-)













Tuesday, 3 January 2012

uitm saya kembali

Assalamualaikumm...
hye...:-)

Pejam celik pejam celik......
dah abis la cuti mid sem......
hari nie dah kene balik dah. cempaka saje je balik awal...bab ada lagi keje yg x selesai...hehehhe
bukan pe keje nie kene online...cari gambar uitm melaka..nak ambk gambar x sempat dah...so google je la...huhuuhu....
ermmm so...nie cempaka nk kongsi kat sini......:)
kite mula dari pintu masuk k....




haaa.... nie la pintu masuk UITM LENDU ALOR GAJAH MELAKA...

Next jom kite tengok gambar2 tasik uitm melaka yang sentiasa wat hati cempaka tenang...kat sini la cempaka selalu jalan2 time cempaka sedey....especially waktu malam....



nie la pic tasik UITM LENDU nama nyer Tun Fatimah...

now cempaka nk tujuk pic Tasik Tun Fatimah time malam...so nice.......:)




haaa...cantik kan pemandangan nyer.....tenang jer....tapi x leh lalu kat kawasan tasik sampy lewat malam..takut t ada lak yg menegur lak t...hehehe..faham2 jer la yer...




ha nie pulak jambatan Tasik Tun Fatimah....sapa2 yg lalu kat jambatan nie...jangan lah jalan macam monyet...t memang begegar nyer la,...x caya..???
nanti kalow ada peluang g la try.....huhuhu..selamat mencube... ;)



Now cempaka nk tunjuk library UiTM Lendu

Nie cempaka nk tunjuk an tangga library UiTM Lendu...tinggi....hari2 cempaka n student2 kat cini panjat tangga nie tok ke kelas..penat memang penat....bak kate pepatah "besusah2 dahulu, besenang2 kemudian". so kpd student2 n cempaka sendiri jangan mengeluh panjat tangga nie k.....chill jer ok...:)


Antara tempat yang menarik lagi kat UiTM Lendu nie adah Dataran Keris....k now jom kite jelajah 
Dataran Keris......





Haaa..nie la Dataran Keris..nampak tak keris kat situ..haa kalow ambel pic kat sini cantik taw.....
kadang2 tu event2 pon ada juga yang  diadakan kat cini....


Haaa.....nie pulak...Masjid Uitm Lendu...tempat nyer bersebelahan dengan kolej Dang Wangi tepi tasik Tun Fatimah.....



Yang korang tengok nie bukan hotel er...tapi nie adalh antara kolej terbaru di UiTM Lendu nie...cantik kan...satu bile 2 orang...memang selese.....Tapi agak jauh gak la kalow nk ke kelas..sebenar nyer ada 4..tapi nie jer cempaka jumpa kat google..huhu..antara nyer Tun Ali,Tun Hamzah,Tun Perak,Tun Hassan...


Banyak lagi sebenarnyer kawasan2 yang menarik di UiTM Lendu nie....Tapi x dapat lak cempaka nk search...nie pon atas ihsan google..thazzz a lot yer google.....haa, pic kat atas nie,...merangkumni segala nye...


Ok...sekian daripada cempaka........sekiranye ada kesilapan tentang apa yang cempaka perkatakan di atas, harap dimaafi.......
   
    sekian daripada cempaka...:)