Sunday 22 July 2012

Pedih x tertanggung



Allah Engkau dekat penuh kasih sayang....
Ya Allah...
Tanamkan rasa cinta yang telah lama mati di hati ini kembali
Pedihnya rasa kosong itu berterusan di sanubari ini
Tak tertanggung bisanya merindui
nilai kasih sayang itu

Ya Allah...
Andai Engkau izinkan waktu itu diputar semula
Akan ku jaga hati ini sebaik mungkin
Agar ia tidak disakiti oleh sesiapapun
Agar aku hanya bisa mencintai yang Hakiki
Agar aku bisa melabuhkan cinta pada yang haknya
Agar aku mampu mencapai bahagia yang sebenarnya

Namun
Apa yang terjadi ku yakin ada hikmahnya
Ku yakin ini ujuan untukku daripadaMU
Ujian untuk mengajar aku lebih tabah
Ujian untuk mengajar aku lebih berhati-hati menjalani kehidupan di dunia ini
Ujian agar aku lebih matang 
Ujian untukku menjadi hambaMu yang solehah

Dan 
Yang aku pasti
UjianMu ini adalah tanda Engkau menyayangi hamba
UjianMu ini adalah tanda Engkau mengigati hamba
UjianMu ini adalah tanda Engkau melihat hamba di duniaMu ini

Terima Kasih Ya Allah..
Atas ujianMu ini.. 


No comments:

Post a Comment